Kezdőlap > Telerik, WPF > Telerik vezérlők – Forráskódok

Telerik vezérlők – Forráskódok

2013. április 19. péntek Hozzászólás Go to comments

Magyarországon is sok cég megvásárolta a Telerik controlok valamelyikét. Egész jók, sok pluszt adnak, és még látványosak is. Szóval tényleg hasznos társai tudnak lenni a fejlesztőknek. Sok céggel találkoztam, akik azt mondták, hogy inkább lefejlesztik a kontrolokat minthogy megvásárolnák, na ebből a végén legtöbbször az lett, hogy magyar fizetés mellet is jó drágán sikerült lefejleszteni egy-egy vezérlőt és még bug-os is volt. A termék támogatás meg igazából azé a fejlesztőé, vagy fejlesztő csapaté, akik csinálták. Így általánosságban véve elmondható (saját tapasztalatomból kiindulva), hogy az ilyen menedzsment döntés elhibázott volt.

Másik gyakori indok, hogy nem kapja meg a fejlesztő a kontrolok forráskódját. Na ez pont nem igaz a Telerik-re! Ugyanis az oldalról le lehet tölteni minden csomag forráskódját, sample fájlt és dokumentációját is.Az igazság az, hogy olykor nagyon is kell. Tegnapi nap futottam bele abba, hogy szerettem volna egy WPF-es telerikkes vezérlő templatejt megváltoztatni, Blendből. Na most az uj blend elégé hisztis lett és az istennek nem volt hajlandó copy templatet csinálni. Jó esetben csinált egy üres stylet, rosszabban semmi sem történt. Itt jön az a helyzet, amit minden WPF / XAML tanfolyamon elmondok. Lehet használni a Blendet, mert egy nagyszerű eszköz tud lenni, de ha valami kínja van ismernünk kell a xaml felépítését, és használatát. A megoldás végül az volt, hogy a forráskódból kiszedtem a sablont, bemásoltam, és XAML-ben soronként ahol kellet testre szabtam. Animációt kicsit kényelmetlenebb így írni, de nem megoldhatatlan.

Szóval ha vezérlőre van szükségünk számoljunk mindig utána, hogy a napi díjunkkal éri meg lefelejleszteni vagy megvásárolni érdemesebb egy vezérlőcsomagot.

Kategóriák:Telerik, WPF Címke:
  1. 2013. április 19. péntek - 12:21

    És mégis, ha egy-egy cégnél meghallják, hogy ez v. az a control csomag 1-2 ezer és dollár, akkor hajítják az agyukat.
    Aztán persze, hogy hány emberhónap (év) és szorozva havi költség (mert nem ám csak a fizetés meg munkáltatói, de ugye a rezsi stb. is), gyorsan kijön nagyságrenddel több.
    Szóval teljesen egyet tudok érteni!
    Megjegyzés a forrásszöveg dologhoz, ugyan már fizetős lett, de a Reflector.Net baromi sokat fejlődött ám. Ugye VS extensiokn lett, ott mutatja a forrást, bele lehet debugolni csak dll-ként meglévőkbe, stb.
    Mondjuk ráadásul nekem szerencsém is van, mert mikor vagy 3-4 éve ketté vált ingyenesre meg fizetősre, akkor valami 100-on x dollárért megvettem, és azóta ingyen frissítgetik nekem 🙂

  2. 2013. május 15. szerda - 17:51

    Én is tökéletesen egyetértek a bejegyzéssel. Én is megvásároltam a Telerik teljes csomagját, az egyik legjobb döntés volt. Kiváló minőség, csak ajánlani tudom mindenkinek! Nem megfizethetetlen! Nélküle egy projekttel sose készültünk volna el 😉

  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

