Kezdőlap > Telerik, Windows Phone 8 > Windows Phone 8 – Telerik RadWindow Bug

Windows Phone 8 – Telerik RadWindow Bug

2013. február 11. hétfő Hozzászólás Go to comments

Egy hobbi projektemhez a Windows Phone 8-as telerik vezérlőket használok. Igazából megvagyok vele elégedve. Nagyon látványos vezérlőket kapunk a telerik-től. Az ára is elég kellemes 99$ / év. Elég sok időt spórolnak meg nekem. Bár igaz utána kell keresni sokszor, hogy hogyan is működik egy-egy vezérlő. A dokumentáltsága elég szegényes pláne a WPF-es vagy az ASP.NET-es vezérlőkhöz képest.

Na de térjek a tárgyra. Egy RadWindow-ban (Ami am egy felturbózott popup) megszerettem volna jeleníteni egy Custom Controlt. Sikerült is minden. Szépen ment előre a projekt majd egyszer csak nem indult többé. Néztem, keresgéltem, hogy mi a répa lehet a baja. Egy jó 2 órát tuti elvett az életemből, mígnem rájöttem. A hiba akkor keletkezett, amikor a Custom Controlban Dependency Propertyket kezdtem el létrehozni. Még itt se volt baj, de Element Binding-gal kötöttem a UI elemekhez. Még ezzel sincs baj, csakhogy a UserControlt x:Name tulajdonságát én mindig root-ra állítom. Na is itt jött a gebasz. Ezt a szót ő nem szereti. Minden mást elfogad, csak a root nevet ne adjuk annak a user controlnak amit megakarunk a RadWindow-ban jeleníteni. És a legszebb, hogy akkor jár hibával ha az IsOpen (Boolean) tulajdonságot True-ra állítjuk, ami végül is logikus, de ilyenkor ArgumentExceptiont dob, miszerint az IsOpen nem lehet True.

Szóval szép kis hiba. Bár nem hiszem, hogy sokan használjátok, de mégis leírom, hátha valakinek valamikor jól jön, meg talán én se felejtem el.

  1. 2013. február 12. kedd - 09:23

    Én már írtam a Telerikes fórumba (ok. ott WPF komponens volt a céltábla), de nagyon gyorsan és igen konstruktívan álltak hozzá a porblémához (tkp. pár nap alatt kiadtak internal buildet, pedig még csak nem is igazán hiba volt, hanem “hasznos” módosítási javallat :))

    • 2013. február 12. kedd - 09:50

      Igen, am tényleg jófejek.Nekem anno egy datetimepickerrel volt gondom. Először wrokaroundot mutattak aztán a következő változatban ki is javították, Ezt is elküldöm majd nekik. 🙂

  2. cpctcg
    2013. február 16. szombat - 13:33

    Ettől a teleriktől nem lehet megszabadulni, ha valaki microsoftos cuccokkal feljeszt, ugye?!

    Szánalmas egy platform a Microsofté, ha ilyen szaros cégekbe kell tömni a pénzt, mint ez a tele…

    Szívjon gázt a telerik, a microsoft, és az is, aki rákényszerül egy ilyen banda cuccára. Persze a gombtologató programozóból sok van, sőt legtöbb szerencsétlen nem sk máshoz ért, ezért élnek meg a piacon az ilyen cégek. Szívjatok gáz! 🙂

    Csak szólok: HTML/CSS/JavaScript (remélem a telerik kihagyja ezt a hajót)

  3. cpctcg
    2013. február 16. szombat - 13:52

    Nem tudom miért van bennem ez az érzés, de remélem, hogy a Microsoft el fog tűnni a dobogóról. Nincs rájuk szükség; ennyi volt, hol volt hol nem volt, volt egyszer egy Microsoft…

    (Majd talán elgondolkodnak azon is, hogy ha nem kevés pénzért adnak fejlesztőeszközt, akkor miért jáccásra való kontrolokkal szúrják ki a kedves fejlesztő szemét.)

    Az oprendszerük sem hoz már lázba, inkább dolgoznek a mekes gépen, az szebb is, meg unix, az Office-t meg leválaszthatnák egy külön cégbe, mondjuk Office Kft. néven futna tovább, és a terméke olyan lenne, mint a grafikusoknak a Photoshop.

  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

