Kezdőlap > Azure > Windows Azure Support ++

Windows Azure Support ++

2013. január 11. péntek Hozzászólás Go to comments

Ismét egy történet osztok meg veletek, mégpedig Azure terméktámogatással kapcsolatban. Nem árulok el nagy titkot, de nemsokára lesz valami Azure könyvféleség a láthatáron, és felkértek, hogy az SQL Azure-ról írjak egy pár szót. Meg is tettem, nem is volt vele gond, megírtam. Miután megírtam, gondoltam megnézem, hogy van-e valami újdonság Reporting Service-ben. Amúgy se tartozik a kedvenc témaköreim közé, de azért csak rákukkantok. Novemberben a Reporting csak a régi Silverlightos (az mekkora egy hulladék volt) portálon volt elérhető. Na sebaj létrehoztam egy instanciát, és jól kipróbáltam egy test reporttal. Valamilyen megmagyarázhatatlan oknál fogva el kellet mennem  a géptől (gondolom vacsoraidő volt) és ott hagytam ezt a csodálatos SQL Reporting Service szolgáltatást. Nem is gondoltam rá, szentestéig. Szenteste csiripelt a telefonom, hogy “Szia, Attila, úgy nem mellékesen levontunk 77.000 Ft-nak megfelelő eurót a hitelkártyádról” ( o_O) valahogy így nézhettem ki. Több se kellet, rögtön felmentem az azure portálra és kerestem, hogy mégis mi a fene vitt el majdnem 80.000 Ft-ot. Nem találtam… SQL Azure ha megfektetem, se kerül ennyibe, egy instance se haladja meg a kiírt órákat. Akkor még is mi? Hát nem más, mint az SQL Reporting Service, ami persze a régi Silverlightos portálról érhető csak el. Óóóó, hogy a fene enné meg… Töröltem rögtön az instancet, aztán irány a support és írtam egy jó kis ticketet, hogy ugyan adják már vissza a pénzem, mert azért azt se tudtam, hogy ez létezik meg nem is használtam, akkor tényleg ne már. Plusz ha ennyit fizetek, vagy túlhaladásom van igazán küldhetnének egy alert levelet, hogy figyelj paraszt ennyit fogsz fizetni. 🙂

Közben meg kiderítettem, hogy mégis miért fizettem. Az SQL Reporting Service árazása a következőképpen néz ki: Mindenképpen fizetsz 0.88 centet / óra, még akkor is ha egy reportot se generálsz le. Egy nap pedig 24 órából áll ami 22 pénz / nap, olyan 5000 Ft-ot égettem el naponta a semmiért. Egyfelől elég erős árazásnak tartom az SQL Azurehoz képest, másfelől legalább szólhatak volna. Mondjuk azóta jött egy levél, hogy a Reporting ennél sokkal de sokkal olcsóbb lesz. (Talán a fele?)

Másnap csörgött is a telefon egy Mohamed nevezetű úriember hívott, hihetetlenül érdekes angolsággal. Am se vagyok egy angol zseni, de mondtam neki h ezt a kommunikációt helyezzük át mailbe, mert minden harmadik szavát értem, és mintha arab szavak lennének egy-egy helyre beillesztve. (henádé! – Aki beszélt indiaival az tudja mit jelent ez a szó 🙂 ) No nem is volt ezzel probléma. Elmondtam neki telefonba, hogy ugyan ne akarjanak már megvágni ennyivel. Mondta, hogy ő ezt ándersztend és megpróbál ez ügyben előrelépni.

Néhány nap múlva megjött a Business Desk-től a válasz, hogy semmi probléma visszautalják a pénzt. Nincs ezzel gond! Az ügyfél elégedettsége a legfontosabb. (Néhány magyar cég erről példát vehetne) 1 – 1.5 hétre rá mégis érkezett az összeg. Szóval tök jó fejek voltak. Mert végül is az én hibám volt, mégis voltak olyan rugalmasak, hogy vissza adták a pénzt. Szóval Azure support nálam 5*, és nem csak azért mert megértőek és rendesek voltak. Mindig érdeklődtek, hogy mi van, és segítenek amiben tudnak. Én maximálisan elégedet vagyok velük.

Reklámok
Kategóriák:Azure Címke:
  1. 2013. január 11. péntek - 14:08

    Elég jól hangzik, én nemrég szintén önhibámból fizettem cloudért többet csak az nem azure hanem amazon volt. Pár napra bennmaradt egy large sql instance, amit pár óráig használtam csak, stressz teszteltük… Valami 15k lett így a havi számla, igazából az én hibám volt nem is reklamálok érte. Jobban oda kellett volna figyelni. Meg még észrevettem egy érdekes dolgot, hogy ha auto scale be van kapcsolva, felfelé nagyon gyorsan megnöveli az instance-ot, de lefelé már sokat vakargatja a fejét.
    Microsoft supporttal eddig mindig nagyon elégedett voltam, akkor is mikor nagyon felcsesztek. Legtöbbször úgy érzem a support menti meg a cég renoméját 😀

  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

