Kezdőlap > SQL Server > MSSQL Server 2012 – Bug

MSSQL Server 2012 – Bug

2013. január 10. csütörtök Hozzászólás Go to comments

Nem tehetek róla mostanság a hibák csak úgy megtalálnak.

Elmesélek hát egy történetet. Történt egyszer, hogy a WPF tanfolyamon (ITFactory) adatbázist hoztunk létre. Használtuk, majd jól otthagytuk. Telt múlt az idő jött a következő óra, és mondtam, hogy vegyük elő, majd töltsük fel  néhány adattal. Erre hirtelen az ID-nál nem 6 jött, hanem 1002.

clip_image002

Dobtam is hát egy exceptiönt, amit nem bírtam elkapni.

Néztem a tábla definíciót, de az is jónak tűnt. Identity majd seed is 1. Nem értem, nem értem…

clip_image004

Megkerestem egy LogMeIn-es DB-s ismerőst, hogy mondja már el, hogy mi a répa van. Azt mondta a srác, hogy hát az SQL Server 2012-vel vannak igencsak furcsa dolgok. (Management Studio-ról nem is beszélve). Kinyomozta végül:

http://social.msdn.microsoft.com/Forums/en-US/sqldatabaseengine/thread/a471e304-1160-4a27-aa9b-6c72ba7fbacc/

When a table with less than 1000 rows that has an identity value is part of a database that is failed over in an AlwaysOn availability group, the identity is reseeded to 1000. If the identity value is already over 1000, no reseed occurs.
This also occurs if you restart the server.”

Ez most komoly? Az!

Kategóriák:SQL Server Címke: , , ,
  1. 2013. január 10. csütörtök - 16:23

    Azok alapján amit eddig hallottam az egész egy túl korán, elkészületlenül kiadott bughalmaz.

    Gondolom meg volt adva hogy x db. fejlesztővel y időpontra legyen kész z funkcióhalmaz. Aztán senkit se érdekelt hogy ez teljesíthető-e. Majd jönnek a service packok és előbb-utóbb használni is lehet…

    • 2013. január 10. csütörtök - 18:59

      És megérkezett a titkos LogMeIn-es ismerősöm 🙂

  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

