Kezdőlap > Kategorizálatlan > ImagineCup 2009 – A döntő I. rész

ImagineCup 2009 – A döntő I. rész

2009. május 18. hétfő Hozzászólás Go to comments

Lassan minden év májusa azzal telik, hogy részt veszek a Microsoft által rendezett ImagineCup versenyen. A versenyről egyaránt vannak pozitív és negatív érzéseim, de mindenesetre egy jó imagekihívás mindenki számára. Több kategóriába lehet indulni, mi évről évre a Software Designe kategóriába indulunk. Egyfelől, mert kihívás másfelől, kicsit életszerűbb a szoftverfejlesztés ha csapatban dolgozunk.

Nem volt máskép ez idén se. Négyen újra összeálltunk és készítettünk egy félig-meddig új projektet. Minden évben tanulunk valamit az ImagineCuppal kapcsolatban. Egyfelől a nyerő ötlet mindig az, amivel világot lehet megváltani és ha lehet szerepeljenek benne a hátrányos helyzetűek, gyerekek akik vagy egészségesek vagy betegek vagy valami nagyon nemes cél, amivel a zsűri szeméből könnyeket tudunk kicsikarni. Másfelől támasszuk alá szigorú számokkal, hogy ez mennyiből jönne ki, és ehhez mennyi dollárra van szükség, vagy épp mennyit lehet a mi ötletünkkel spórolni.

Első évben ezzel rontottuk el, hogy nem ilyen alkalmazást írtunk. (Akkor egy olyan kis alkalmazást írtunk, ami a web kamera képét fogadja és amerre mozog az emberi fej arra mozgatja az egeret. A kacsintás meg az egér klikk. Értelemszerűen a bal szem kacsintása bal egér klikk a jobb szem kacsintása imagejobb klikk. Na de nem nyertünk, nem is nagyon akartunk ráadásul, félig meddig működött csak az alkalmazás. Bár ez az imaginecupon nem hátrány ha valami csak épp hogy működik.) A következő éven azt rontottuk el, hogy WinForms-os alkalmazást készítettünk. Azzal kb. esélytelen kijutni. Azt felejtsétek el. Ha valamit akarunk, akkor olyan technológiát használjunk ami nagy on új és nagyon látványos, hogy a laikusnak is tetszen. PL: WPF, Azure, Sync Fw, Silverlight 3 stb. Kb ezek azok a technológiák amikkel tudsz valamit elérni az ImagineCupon. Úgyhogy idén már ezt a vonalat kívántuk erősbíteni. És végül is sikerült, hisz 2. lettünk, így majdnem kijutottunk a világdöntőre. De ez így is szép eredmény a számunkra. És a legjobb, hogy egy-egy ilyen extrém fejlesztésből sokat profitál az ember, sok új dolgot technológiát tanul meg. (És persze mivel ezek nagy része még CTP vagy az se, ipar szerűen megtanul káromkodni is mellé) Nem volt ez máskép most se.image

Idén is a döntő előtti nap verbuválódott össze a csapat. Az egyetemről jól ismert volt csoporttársaim és egy kedves barátom Egerből. Mi 4 en alkottuk a csapatot. Kiürítettük a lakást, hogy  mindenkinek legyen hely, (És, hogy barátnőm minél kevesebbet takarítson u tánunk. Bár így is túl nagy káoszt hagytunk magunk után  🙂 ) és egy 26 órás extrém fejlesztés alatt összehoztunk valamit. Persze a projekt kisebb részei készülgettek a félév folyamán, meg már tudtunk építkezni korábban létrehozott dolgokból, szóval nem ennyi volt a fejlesztési idő, de az utolsó nap hoztuk őt eladható közeli állapotba. Na de, hogy is zajlott a fejlesztés, reggel megérkeztek. (Persze 15 percre rá, már jöttek, hogy kéne energia ital, meg PIZZAA!! Mert ugye mindenki éhes. Jött is másfél órán belül az óriás pizza. Na nem mintha feneketlen programozói bendő nem kívánna rögtön újabb energia italt és újabb pizzát. A pizzasok csak néztek amikor újabb családi extrém nagy pizzát rendeltünk.) Na de jó volt mindenki haladt a saját ütemébe, hol gyorsan, hol lassan.  De haladtunk. Éjjel és nappal írtuk az alkalmazást, na meg készítettük a prezentációt. Az egri srác volt a dizájnér (Szintén fontos tényező, a csapatban mindig legyen legalább 1 dizájner!) ő kapott egy HDTV, hogy azon nyomassa a Blendet, mert mégis csak jobb neki, a többiek ahol tudtak ott fejlesztettek. Valaki Mac-et használt Windows Vistaval persze. (azóta már eladta, mert nem volt megelégedve vele. imageironikusan kérdezném, hogy nem is értem miért…) többiek meg laptopot és PC-t használtak. A csoport munkát is megkellet szerezni, így azért, hogy egyszerre kódoljunk egy solutionbe, VisualSVN –t használtunk, amivel a csoport munka (főleg a kis cégeknél, csaptoknál) nagyon egyszerű. Bár tudott érdekes dolgokat produkálni a rendszer. Mindenesetre jövőre tuti Team Foundation Server lesz az alap. Mindenkinek jó tanácsképp, használjatok csoport munkát támogató rendszert és ne a copy pastes project módszert, mert az kaotikus állapotokhoz tud vezetni. Szintén tapasztalat.

Na de lassan lassan készült a projekt, már pirkadt mikor mondtam a kollégának, hogy itt az alvás ideje, mert nem tudjuk előadni holnap rendesen. Hajnali 3-4 fele alvás, aztán 7 kor keltünk és finomítottuk tovább a dolgokat. Fél 10 kor indultunk Miskolcról Budapestre a Microsofthoz. 14 órára felértünk, és 4. -ik csapatként előadtuk a projektünket. Kicsit döcögve indult az előadás, mert nehéz volt össze szedni a gondolatokat főleg, hogy az ember alig aludt. (Én meg pláne igénylem az alvást) Mindenkinek jó tanács, aki beszélni fog előtte este ALUDJON! Rengeteget számít, hogy nem keveredjen olyan mondatokba amivel a saját állítását tagadja. 🙂

De hogy mi a program amit, készítettünk azt a következő bejegyzésben megtudhatjátok.

Összegezve. Az ImagineCuphoz vezető siker 7 kulcsa:

  1. Az ötlet legyen  világmegváltó.
  2. Sose használjatok Windows Formsot! Minimum WPF és Silverlight!
  3. Használjatok minél több CTP-s technológiát.
  4. Mindenkép legyen a csapatban 1 dizájner!
  5. Használjatok verziókövető és csoport munkát támogató rendszert
  6. Legyen egy viszonylag jó előadó.
  7. Előtte való este ALUDJON mindenki!
Reklámok
Kategóriák:Kategorizálatlan
  1. Még nincs hozzászólás.
  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: