Kezdőlap > MCP > Miért is érdemes MCP-zni?

Miért is érdemes MCP-zni?

2007. december 10. hétfő Hozzászólás Go to comments

Sokan sokfélét mondanak az MCP-ről. Sokan úgy tartják nem érdemes MCP-zni, hisz többre megyünk, ha folyton a padot koptatjuk, és csak azt tanuljuk amit a suliban leadnak. Így fogunk diplomát kapni.
De bizony eljön az az idő amikor végzünk, és megpróbálunk elhelyezkedni az IT szakmába. És próbáljuk szépíteni az önéletrajzunkat, hogy ezt is tanultam meg azt is, de úgy igazán papírom nincs róla, hogy az adott témakörbe elmerültem volna. Márpedig manapság a "papír" fontos. És bizony az fog előnnyel indulni egy-egy jobban fizető állásért akinek meg vannak a képesítései egy-egy témából.
De mégis mennyivel nagyobb az előnyünk? Nos, ma mikor hazajöttem a következő üzenet várt a postaládámba:

Kedves Attila!
Kérem ne vegye tolakodásnak megkeresésemet, de így ismeretlenül a segítségét szeretném kérni.
Cégünk munkaerő közvetítéssel foglalkozik. Jelenleg .NET-es fejlesztőket keresünk, és Önre a blogjában találtam rá, mint aki e szakterületen szerzett minősítéseket (MCTS). Természetesen Önnek is szívesen ajánlom a .NET-es programozói pozícióinkat, bár a munkavégzés helye Budapest. Első körben azonban arra gondoltam, megkérdezem akadhat-e ismerőse, aki ezen a területen dolgozik, illetve hogy létezhet-e olyan névjegyzék, amiben az e minősítést szerzettek szerepelnek. Nem könnyű ilyen tudással, képesítéssel programozókat találni, így gondoltam egy életem, egy halálom, írok Önnek clip_image001

Szép napot kívánva, üdvözlettel:
S. Veronika
(Cég neve)

Az emberre az alig néhány száz ember által olvasott blogjában is rátalálnak. 🙂
Két hete lettem MCTS, és anélkül, hogy kerestem volna állást rám találtak, csak azért mert meg van egy adott cég által hitelesített minősítésem.

Megéri MCP-zni?
Szerintem mindenkép!

UI: Aki még nem MCPzet le az hajtson rá, mert ez így tényleg megéri. MCTS WinAPP ből a világon összesen 5988 személynek van minősítése (novemberi adat). Érdekesség a Windows Serverből ez a szám 250.000 feletti.

Kategóriák:MCP
  1. Péter
    2007. december 11. kedd - 08:44

    Őszintén? Szerintem azon kivül, hogy lesz róla papírod semmit se nyersz vele.
    Olyan dolgokat kérdeznek, amikre az életben nem lesz szükséged. Ezeket a vizsgára bemagolod, és utána egy kétlábon járó lexikon leszel.
    Mondok egy nagyon egyszerű példát: 70-528-as vizsga: Melyik WebEvent osztályból kell származtatni a egyedi WebEvent osztályunkat, ha… (kit érdekel? Előveszem a ref könyvet és kikeresem azt az egyet a 30-ból… ezt minek kéne megtanulni?)Szal attól, hogy van róla papírja az embernek, az még nem garantálja, hogy jó programozó is!
    Ezzel most senki se akarok róla lebeszélni, hogy ne tegye le a vizsgákat, csak azt akartam ezzel mondani, hogy nem ez a legjobb módja az adott szakterület elsajátításának (ez ugyanúgy igaz, a rendszeradmin vizsgára is!)
    Nekem is van MCP vizsgám és tervezem is, hogy fogok még párat letenni, már ha Lippi le nem tilt róla, ezen hsz után:D

  2. Attila
    2007. december 11. kedd - 12:18

    Persze, hogy nem garantálja azt, hogy az ember jó programozó egy papírtól. Ahhoz, hogy valaki jó programozó legyen nem ez vagy más papírok fogják meghatározni, hanem a tapasztalat és a szorgalom. Szerintem.Persze fel lehet készülni egy-egy témából ideig óráig, de az mit sem ér ha nem alkalmazzuk a megszerzet tudást. Ha valaki bemagolja isten ucse (mindent belehet magolni, de valahogy mások az infósok mások mint pl. a jogászok nem?) , de az egyetemen vagy épp céges környezetbe kellesz ezt a tudást bebizonyítani, hogy tényleg meg van.
    A Papír meg segít, hogy jobb állást találj magadnak.
    Szerintem.

  3. Péter
    2007. december 12. szerda - 09:15

    Egyetértek veled, papír nélkül ma már szinte semmit se lehet (még wc-zni se!)
    Ja mellesleg én is megkaptam szószerint ugyanazt az üzenet, mint amit neked küldtek, csak nekem a vendégkönyvbe írák be….

  4. Attila
    2007. december 12. szerda - 09:21

    Igen, tegnap én is olvastam a blogodban. 🙂

  5. .
    2007. december 12. szerda - 09:44

    …"Ha valaki bemagolja isten ucse (mindent belehet magolni, de valahogy mások az infósok mások mint pl. a jogászok nem?)"… ebben a mondatban érzem az igazi erősséget…én baromira nemtudok magolni, sajnos képtelen vagyok addig megtanulni valamit amíg nem értem, a vizsgák meg inkább megerősítenek abban, hogy talán könnyebben fogok munkát találni, magabiztosabb leszek…talán…

  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

